Avui fa un any que es va posar en marxa el bloc del Monestir de les Avellanes. Avui fa un any que publicavem la primera entrada amb el títol “Un monestir del segle XII en un bloc!“. Un bloc que es va crear seguint el lema del Monestir de les Avellanes “un monestir de portes obertes”. Un bloc que ens ha permés anar més enllà de l’espai físic i endisar el monestir en l’espai virtual.
Al llarg d’aquest any hem intentat mostrar a través del bloc, on es troba, què és, i que s’hi fa al Monestir de Santa Maria de Bellpuig de les Avellanes. Així doncs hem vist entrades que parlen dels serveis que ofereix el monestir, entrades com: … i que ens ofereix el Monestir de les Avellanes, o el Monestir de les Avellanes estrena el centre BTT de la Noguera, o Del paisatge a la cuina.. entre moltes altres.
Hem intentat explicar la història del monestir a partir de la seua arquitectura i dels seus personatges, amb entrades com el claustre del Monestir de les Avellanes, el Monestir de les Avellanes i els sepulcres dels Comtes d’Urgell o bé Joan d’Organyà, el Sant Cap i el Monestir de les Avellanes.
Hem intentat també donar a conèxier l’entorn del Monestir, la comarca, la cultura, el paisatge i la seua gent. Amb entrades com Arriben les festes majors als pobles de la Noguera, l’Aplec de Sant Miquel de Tartareu, o bé amb activitats com la recerca del pastoret de Montalegre.
Hem volgut mostrar-vos la gent del Monestir i les coses que hi fem… Fr. Alain Delorm, de l’Hermitage al Monestir de les Avellanes, els cels del Monestir de les Avellanes, la verema al Monestir de les Avellanes, una feina d’equip, etc… i també hem obert el bloc a tots els qui heu passat per aquí i heu volgut deixar la vostra opinió amb entrades com: De Jaén a la Noguera, quinze dies al Monestir de les Avellanes, o bé Un basc al Monestir de les Avellanes.
I així fins a enumerar les més de setanta entrades amb les que hem volgut donar a conèxier aquest monestir de la Catalunya interior. Finalment doncs celebrem un any d’un bloc que no tindria cap sentit sense les persones que hi heu passejat, l’heu visitat, heu passat l’estona llegint les entrades i us heu atrevit també a deixar els vostres comentaris i opinions.
Moltes gràcies a tots i a totes!
Moltes felicitats per aquesta bona data!
Us heu convertit en una referència per trobar tot un seguit d’activitats, curioistats o simplement història de la vostra comarca.
Espero de tot cor que el bloc segueixi la mateixa línia i ens puguem retrobar l’any vinent celebrant el doble aniversari.Un que us segueix des del primer dia.
Moltes gràcies Albert!
Ben cert és que ens has seguit des del primer dia, i que això ha estat un element clau, tant de cara en fora obrint temes amb comentaris i animant a altra gent a passar-se pel bloc i dexar el seu comentari, com també de cara en dintre, ja que els escèptics al projecte, en veure que el bloc tenia visites i que la gent deixava comentaris, hi van anar agafant confiança.
Per tant gràcies pel recolzament a la inicitavia del bloc!
Moltes felicitats. És una molt bona iniciativa. Que en feu molts més! 🙂