Les campanes del meu poble (un poema del G. Ramon Benseny)


G. Ramon Benseny i la campanaEl Germà Marista Ramon Benseny, superior del Monestir de les Avellanes, durant la XVII Trobada de Campaners de Catalunya, va dedicar la següent poesia al seu poble Santa Linya (La Noguera).

Ara, coincidint amb la Festa Major de Santa Linya us la reproduïm.

LES CAMPANES DEL MEU POBLE (SANTA LINYA)

La campana és veu de Déu

que acompanya nostra vida,

des d’aquell primer bressol

al sospir de l’últim dia.

 

La campana sempre diu

paraules que entre al cor,

repics que inflamen d’amor

els fills de Nostre Senyor.

 

La campana amb els seus tocs,

fa pas a la processó,

toca a bodes, toca a mort,

toca a festa, llamp, foc i tempesta…

toca humil a l’oració

i també a Missa Major.

 

L’ombra del dret campanar

aixopluga tot el poble:

pobres, rics, nens i malalts,

tant hereus com cabalers

com amos i menestrals.

 

Com em fa tanta tristor

que, quan vénen vents de guerra,

la campana de ma terra

es converteix en canó.

 

El poble que m’enamora

te un nom que mai no s’oblida…

que em porta records d’història,

que em porta records de vida…

Aquest poble és: SANTA LINYA!

 

Santa Linya (La Noguera)

Deixa un comentari

