Exposició: “Experiència de transcendència” Sala Capitular del Monestir de les Avellanes


Quina enyorança! Feia molt de temps que no visitava el Monestir,… des de que els meus germans grans feien estades quan anaven al col·legi dels Maristes de Lleida.

Vaig anar a passar el dia al Monestir amb la meva filla Maria, i vaig voler ensenyar-li allò que jo, la mare, havia vist i experimentat de petita amb els meus pares: la majestuositat i bellesa arquitectònica i la natura que l’envolta. També el recordatori de petites coses o llocs; recordo que en arribar i baixar del cotxe vaig dir: “mira! el frontó on tantes vegades vaig jugar de petita!!!” Estava igual…

La Maria dins del Monestir, agafadeta de la mà, mirava amb curiositat tot aquell misteri de la grandesa arquitectònica i mentre jo feia fotografies ella no va parar de fer preguntes… Fora, envoltada d’arbres, vinyes, aire pur,… es va mostrar relaxada, lliure… mentre recollia fulles per l’obra de la mare.

Va ser un dia de compartir, de veure, de passejar, de silenci, de misteri, de riure, de jugar, de preguntes, de respostes, d’estimar, de pau, d’energia pura, de vida nova… un dia lluny de les preses i tensions de la vida moderna.

Va ser un dia d’experiència de transcendència del qual va nèixer l’exposició que al llarg del juliol i bona part d’agost podeu contemplar a la Sala Capitular del Monestir de les Avellanes.

Autora: Carme Villafranca Narciso

Anuncis

Deixa un comentari

